Knowhow level

Know-how (or knowhow as it is sometimes written) is practical knowledge of how to get something done, as opposed to “know-what” (facts), “know-why” (science), or “know-who” (networking). Know-how is often tacit knowledge, which means that it is difficult to transfer to another person by means of writing it down or verbalising it. The opposite of tacit knowledge is explicit knowledge.

 

Know-how je praktično znanje da se nešto postigne, za razliku od "know-what" (znam šta) - poznavanje činjenica, "know-why" (znam zašto) - nauka. Knowhow se smatra znanjem koje se ne može jednostavno prenijeti sa osobe na osobu.

 

So what the heck is knowhow level, you mention on your about  page ??

Pa šta je onda knowhow level koje vi pominjete na vašoj "o nama" stranici ?!

Knowhow level shows at which level is our experience about products which we offer to the market.

So "khl" factor is dynamic in time, and mostly based on our opinion (subjective).

Knowhow level pokazuje koji je stepen znanja i prakse mi u ovom trenutku posjedujemo po pitanju proizvoda/rješenja koja nudimo tržištu.

Zato treba reći da je "khl" dinamičan o vremenu i baziran na našem mišljenju (subjektivan).

khl 1

At this level we have no clue about product :(. But, we are interested in learning and getting experience about that.

Na ovom nivou mi o proizvodu ne znamo ništa, ali smo zainteresovani da ga upoznamo.

khl 2

This level shows we are in the proces of learning and preparing product for market.

Ovaj nivo pokazuje da smo u procesu upoznavanja i pripreme proizvoda za ponudu na tržištu.

khl 3

At khl3 level we have some internal experience, usually for short period of time.

Na khl3 nivou imamo određeno iskustvo u korištenju proizvoda, uobičajeno za kraći periodu vremena.

khl 4

We use product internal for some time. External customer deployment, product documentation are not in good shape. Because of that, our customer support is limited.

Koristimo proizvod interno određeno vrijeme. Međutim, instalacije kod eksternih korisnika, dokumentacija izostaju ili su manjkave. Iz tog razloga, naša sposobnost za podršku proizvodu je ograničena.

khl 5

We usually have external installations for product/solution, but only basic functions are in good shape. Our support outside of this functions has to improve.

Proizvod uobičajeno ima krajnje instalacije, ali su smo ovladali samo osnovnim funkcijama proizvoda/rješenja. Naša podrška funkcijama mimo osnovnih se treba poboljšati.

khl 6

We manage this product/solution quite well.

Ovim proizvodom/rješenjem dobro vladamo. Imamo značajno iskustvo i znaje stečeno instalacijama kod krajnjih korisnika.

khl 7

We are experts in this area.

U ovom području smo eksperti.

 

Why did you make this classification ?

(Zašto ste napravili ovu klasifikaciju) ?

Because we want to be open and honest to our customers. We think that this approach leads to client-provider trust, which is the base for good and honest business.

Zato što želimo biti otvoreni prema klijentima. Zato što ne želimo prodavati "ublehe". Mi mislimo da ovakav pristup vodi povjerenju između klijenta i davaoca usluga, što je opet osnova za dobar i halal posao.

 

Why should I make business with you for products at knowhow level < 5, 6 ?

(Zašto bih ja od vas kupovao proizvode/rješenja čiji je knowhow nivo < 5, 6 ?)

If you have better solutions for fair money - don't work with us :). We just try to inform our potential customers about the current state of our's offering. Every company in its portfolio has better and worse products/solutions. But most of them don't talk about negative side of their offering. We do.  

Ako imate bolje rješenje sa povoljnom cijenom - nemojte raditi sa nama :). Međutim, pri tome razmislite da li je ponuda naše konkurencije objektivno bolja od naše. Svaka firma u svojoj ponudi ima proizvode/rješenja su bolji i lošiji. Politika većine kompanija je da o negativnim stranama svoje ponude jednostavno - šuti. Pa kome proda - proda. A onda će se "vaditi" ... Kad se posao napravi, onda je za kupca najčešće kasno.

 

Last update: 08.12.2010